Уважаемые Господа.! Продолжая новый топик про Reallusion iClone Pro 5 я надеюсь тут не будет ФЛУДА и набора сообщений!!!! Банить нарушивших буду беспощадно! Если Вы не видете ссылок - значит Вы пока не достойны их видеть. Прочтите топик от начала - до конца и возможно Вы найдете способ повысить свой статус. Если все же их будет не хватать - обратитесь к Автору поста - возможно он даст Вам ссылки. И никак иначе.
Этот раздел находится под МОИМ личным контролем! При перепечатке или ретрансляции материалов с сервера drbobah.com ссылка на сайт обязательна!
Последний раз редактировалось shapoval; 15.01.2014 в 21:41.
Причина: Reup
Эти 26 пользователей(ля) поблагодарили Доктор ВОВАН за это полезное сообщение:
ATHLON 3000,GEFORCE 8500GT,RAM 4000,HDD500Gb windows xp sp3
04.10.2011, 18:56
у меня вопрос у кого получилось изготовить цепь с помощью физики в максе все понятно как делать в клоне никак не получается
вот еще одно наблюдение физика не работает с высокополигональными моделями количество полигонов при необходимости придется снижать
или в максе или в даце
сам спросил сам отвечу смотрите вот этот урок очень много полезного по физике я первый раз бегло просмотрел поэтому ничего и не понял
а все делается просто качество не ахти но понять основные моменты можно и нужно
Скрытый текст (вы должны войти под своим логином или зарегистрироваться и иметь 5 сообщение(ий)):
У вас нет прав чтобы видеть скрытый текст, содержащейся здесь.
Последний раз редактировалось shapoval; 04.10.2011 в 20:52.
Эти 5 пользователей(ля) поблагодарили wereskb за это полезное сообщение:
ReadMe for "FlowCloth" Ponchos by Apparition
General Description
FlowCloth Poncho by Apparition is a Poncho Prop which is attached to the main body of each model. It is attached to allow the use of Physics in Iclone 5 to create beautiful and flowing clothing for your avatar.
FlowCloth represents a great advance in iClone cloth creation, designed to functions as very natural clothing, with natural motions, perfect flow and no penetration into the Avatar skin.
FlowCloth requires the special avatar base provided with any of it’s samples and templates, therefore the poncho CANNOT be applied to regular avatars, but this
fact does not represent a problem at all, because Users can apply either Lower, Upper, Head, hands and Shoes as always, allowing for absolute control on the Avatar character. Of course some clothing will not be suitable, mainly lower cloth, but it is a matter of experimenting.
To use FlowCloth, you must follow some very simple steps for it to work properly.
1) Add your Avatar to your scene. You can select from the samples provided or you can use the material templates to create your own fabrics and clothing styles, if of course, you have gained experience in iClone cloth customization.
2) From your Iclone 5 Inventory in Content Manager, and under Props tab, Find the Grouping called "Physics Props". In this section, you will see a prop called "Infinite Plane". Add this prop to your scene. When you render the scene, the prop will not be visible, but it will ensure other Physics objects you might want to add to the scene will not fall through the ground!
3) Underneath your scrubber at the bottom, there is a button labeled "Realtime". Click on this button to change it to the "Frame" setting. Due to the great deal of computational power used to simulate physics, FlowCloth does not work right in Realtime mode, so you must always use the “Frame” settings.
4) Move your scrubber in approximately 60 frames and start applying your animation here. Apply almost any reasonable motions to the avatar, using the regular methods or with the new Motion Puppet and the other animation tools.
Note – The poncho may appear not working while you apply motions but you must not worry. When you start playback, from frame 0 (zero) on, you will see the poncho settles in place and motion starts smoothly and graciously! Some animations with a lot of movement (such as karate fighting) may have some skin show through, but most animations that a lady in a poncho might do should work fine.
5) Play the animation through while still in the Frame mode. The first frames are left free of animation, to allow the skirt to settle in place, allowing Physics" to settle down.
6) Render your animation to fully appreciate the flow of the poncho. You can cut out unwanted footage in your video editor. Only rendered scenes can be appreciated in its full motion realism!
NOTE: Your avatar will appear to have many "accessories" attached as you will see in the "Scene Manager". It is wise to not touch these "controllers", as they are pre-sets for the poncho movement.
Advanced users may want to play with these settings but mostly it is best to ignore them, except for the Poncho Physics Soft Cloth attributes Dialog, to change the fabric properties and play a little to find new ways for your FlowCloth to work.
The final accessory in the character list is labeled "Poncho". The poncho length can be modified by using the centre scale setting and moving the setting up and down. This must be done at frame 1. You can this way adjust the poncho for a shorter or longer look. Please do not exaggerate these scale adjustments.
DO NOT REMOVE ANY OF THE OTHER ACCESSORIES OR THE FLOWCLOTH WILL NOT WORK.
We sincerely hope you enjoy FlowCloth by Apparition.
Последний раз редактировалось shapoval; 07.11.2013 в 14:21.
Эти 15 пользователей(ля) поблагодарили shapoval за это полезное сообщение:
Intel (R) Core(TM) i5-3330 CPU 3.20 GHz; 8GB- DDR3; ASUS Geforse gtx 750 TI Windows 7 SP1, Adobe After Effects CS4, Adobe Premiere Pro CS3, 3D-Album-CS, iClone v4.1 PRO...
05.10.2011, 12:15
Всё, я сделал это... Осталось к нему прицепить аватар
Вроде что-то похожее получилось
Долго объяснять как делал, выкладываю два проекта для изучения: с привязкой к аватару и без
Скрытый текст (вы должны зарегистрироваться или войти под своим логином):
У вас нет прав чтобы видеть скрытый текст, содержащейся здесь.
Последний раз редактировалось krismarcker; 05.10.2011 в 16:03.
Причина: Добавил...
Эти 13 пользователей(ля) поблагодарили krismarcker за это полезное сообщение:
ATHLON 3000,GEFORCE 8500GT,RAM 4000,HDD500Gb windows xp sp3
05.10.2011, 22:47
я вроде внимательно прочитал, но не понял. почему специально изготовленый для физики? все это ведь и сейчас можно спокойно делать и не важно что, хоть стену лбом пробивать, хоть пальцем бильярные шары гонять. или я что то не допонял?
Скрытый текст (вы должны войти под своим логином или зарегистрироваться и иметь 1 сообщение(ий)):
У вас нет прав чтобы видеть скрытый текст, содержащейся здесь.
Эти 9 пользователей(ля) поблагодарили wereskb за это полезное сообщение:
Все использованные на сайте названия продуктов и торговые марки принадлежат их законным владельцам. При перепечатке или ретрансляции материалов с сервера DrBOBAH.com ссылка на сайт обязательна!